Статус: Чинне. Зі змінами

Внесено зміни рішенням(и):

№ 3-1080 від 2012-08-09
№ 3-1263 від 2012-10-18
№ 3-1367 від 2012-11-22
№ 3-1687 від 2013-05-23
№ 4-127 від 2013-10-17













ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА







Третя сесія








РІШЕННЯ













Від

29.09.2011

3-152







м.Черкаси







<









Про затвердження Програми розвитку системи органів самоорганізації населення м. Черкаси на 2011-2012 роки






>









З метою забезпечення участі жителів міста у вирішенні окремих питань місцевого значення, відповідно до ст. 140 Конституції України, п.1 ст.14, п.8 ст.16, п.22 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про органи самоорганізації населення», п. 21 ст. 91 Бюджетного кодексу України, підтримуючи ініціативу органів самоорганізації населення з подальшого розширення їх участі у вирішенні питань соціально-економічного і культурного розвитку міста, Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:


1. Затвердити Програму розвитку системи органів самоорганізації населення м. Черкаси на 2011-2012 роки (додається).

2. Програма розвитку системи органів самоорганізації населення м.Черкаси на 2011-2012 роки набирає чинності з 01 листопада 2011 року.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Горкуна В.І. та постійну комісію міської ради з питань місцевого само-врядування, депутатської діяльності, етики, регламенту, інформації, законності та правопорядку (Даньковська Н.С.).



















Міський голова





С.О.Одарич



ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Черкаської міської ради

від 29.09.2011 № 3-152




П р о г р а м а

розвитку системи органів самоорганізації населення

м.Черкаси на 2011-2012 роки


І. Загальні положення


Пріоритетами Програми розвитку органів самоорганізації населення м. Черкаси на 2011-2012 роки (далі - Програма) є розвиток місцевого самоврядування в Черкасах та об’єднання зусиль Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, органів самоорганізації населення (далі – ОСН) і територіальної громади міста для задоволення потреб та інтересів жителів міста.

Програма спрямована на поступове втілення принципу субсидіарності – передачу якомога більшої частини владних повноважень на місця. Крім того, передбачено залучення широких верств населення до розв’язання проблем місцевого значення, що має сформувати у людей почуття господаря. Процес виявлення та локалізації негативних явищ за таких умов буде відбуватися набагато швидше. Обізнаність громадян у питаннях місцевого значення та їх співпраця зі структурними підрозділами міської ради, її виконавчого комітету, органами самоорганізації населення для досягнення спільних цілей сприятимуть зростанню довіри черкасців до Черкаської міської ради та її виконавчого комітету.


ІІ. Мета програми

Метою програми є створення сприятливих організаційних і правових умов для розвитку системи органів самоорганізації населення у місті Черкаси, удосконалення та наближення до членів територіальної громади органів місцевого самоврядування, залучення жителів міста до прийняття рішень щодо актуальних проблем соціально-економічного і культурного життя міста.


ІІІ. Перелік завдань виконання програми


Основними завданнями виконання програми є:

1. Завершення формування та становлення системи органів самоорганізації населення м. Черкаси.

2. Оперативний вплив територіальної громади на розв’язання міських проблем.

3. Забезпечення можливості для участі кожного члена територіальної громади в соціально-економічному та культурному розвитку міста.


4. Організація надання консультативно-методичної допомоги зі створення та діяльності ОСН.

5. Розвиток системи органів самоорганізації населення й територіальної громади міста. Поширення інформації серед населення щодо необхідності створення ОСН.


IV. Джерела фінансування програми


Фінансування заходів визначених програмою в розділі VI, здійснюється за рахунок коштів міського бюджету по КФК 250404 Інші видатки в межах планових призначень, інших залучених джерел фінансування не заборонених чинним законодавством України.


V. Паспорт програми


Паспорт Програми визначає суму коштів, необхідних для виконання Програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів та аналіз бюджетної програми.

Головний розпорядник бюджетних коштів Програми – департамент управління справами Черкаської міської ради, розробляє та протягом 45 днів з дня набрання чинності рішення про міський бюджет затверджує спільно з департаментом бюджетної політики паспорт бюджетної програми.


VI. Перелік заходів виконання програми


Перелік заходів

Термін виконання

Виконавці

1.1. Проведення сумісних робочих нарад і навчальних семінарів-тренінгів представників ОСН, служб Черкаської міської ради, та працівників відділу підтримки громадянського суспільства, а також зустрічей з депутатами Черкаської міської ради. Сприяння співробітництву органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення з відповідними міжнародними організаціями та фондами з питань розвитку місцевого самоврядування.

Постійно

Відділ підтримки громадянського суспільства

1.2. Внесення пропозицій щодо участі керівників ОСН в комісіях щодо надання різноманітних видів допомоги незахищеним верстам населення м.Черкаси.


Постійно

Відділ підтримки громадянського суспільства

1.3. Проведення роз’яснювальної роботи серед населення щодо доцільності створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.4. Забезпечення співпраці з громадськими, релігійними організаціями, підприємствами, установами, територіальними центрами соціальної допомоги з надання гуманітарної та доброчинної допомоги малозабезпеченим.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.5. Організація допомоги неповнолітнім дітям та особам які визнані недієздатними, моніторинг діяльності опікунів і піклувальників. Внесення пропозицій з цих питань.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства, територіальні центри соціальної допомоги

1.6. Внесення пропозицій щодо заходів до святкування знаменних дат, загальнодержавних свят, святкових заходів в межах мікрорайонів. Залучення мешканців на добровільних засадах до участі у святкуванні.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.7. Проведення роз’яснювальної роботи щодо виконання рішень Черкаської міської ради та її виконавчих органів у сфері благоустрою, громадського порядку.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.8. Оформлення інформаційного паспорту про територію своєї діяльності, впровадження в практику інформування через ЗМІ про діяльність цього органу та інші події з життя мікрорайону, які заслуговують на суспільну увагу.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.9. Організація на добровільних засадах участі населення у здійсненні заходів щодо охорони пам'яток історії та культури, ліквідації наслідків стихійного лиха, будівництві і ремонті шляхів, тротуарів, комунальних мереж, об'єктів загального користування із дотриманням встановленого законодавством порядку проведення таких робіт.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.10. Сприяння правоохоронним органам відповідно до законодавства у забезпеченні ними охорони громадського порядку та сприяння створенню громадських формувань.

Постійно

ОСН, відділ підтримки громадянського суспільства

1.11. Організація на добровільних засадах участі населення у здійсненні заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, проведення робіт з благоустрою, озеленення та утримання в належному стані садиб, дворів, вулиць, площ, парків, кладовищ, братських могил.


Постійно

ОСН

1.12.Залучення на добровільних засадах мешканців мікрорайонів у здійсненні заходів по обладнанню дитячих і спортивних майданчиків, кімнат дитячої творчості, клубів за інтересами тощо.


Постійно

ОСН

1.13 Запровадження участі ОСН в конкурсах на отримання грантів, для чого провести цикл семінарів-тренінгів з представниками ОСН.


Постійно

Відділ підтримки громадянського суспільства

1.14. Розроблення та подача на затвердження міської ради положення Про конкурс на кращий ОСН міста, забезпечення проведення конкурсу.


І квартал 2012 року

Відділ підтримки громадянського суспільства

1.15. Звітування про свою діяльність на зборах (конференції) жителів за місцем проживання та надання звітів (протоколів зборів) до відділу підтримки громадянського суспільства.


Раз на рік

ОСН

1.16. Звітування про виконання Програми розвитку системи органів самоорганізації населення м.Черкаси на 2011-2012 роки перед міською радою.


Раз на рік

ОСН

1.17. Здійснення виходів до громадян за їх зверненням, для складання актів житлово-побутових умов, актів опитування сусідів тощо.


Постійно

ОСН

1.18. Виявлення громадян похилого віку, інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

Постійно

ОСН

1.19. Виявлення громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей не перевищує 1.5 прожиткового мінімуму для сім’ї.


Постійно

ОСН

1.20. Виявлення та передача до міського центру соціальних служб для сімї дітей та молоді, відомостей про виявлення сімей (з дітьми до 18 років) та осіб, що опинилися в складних життєвих умовах:

1. Інвалідність.

2. Вимушена міграція.

3. Наркотична або алкогольна залежність.

4. Насильство в сім’ї.

5. Безпритульність.

6. Сирітство.

7. Зневажливе ставлення, складні стосун-ки в сім’ї.

8. Безробіття.

9. Інше.

Постійно

ОСН


VII. Обсяги фінансування заходів Програми


Фінансування витрат на реалізацію заходів Програми здійснюється в межах асигнувань передбачених у міському бюджеті. Головним розпорядником коштів є департамент управління справами Черкаської міської ради.

Фінансування може здійснюватись і за рахунок інших джерел, якщо це не суперечить чинному законодавству.


Встановити такі межі використання бюджетних коштів:

1) Заробітна плата:

- Голові комітету самоорганізації населення мікрорайону – 2000 грн;

- Секретарю комітету самоорганізації населення мікрорайону – 1800 грн;

- Голові квартального комітету – 1600 грн;

- Секретарю квартального комітету – 1200 грн.

2) Енергоносії та комунальні послуги – відповідно до укладених договорів та показників фактичного споживання.

3) Оренда приміщення – відповідно до укладених договорів.

4) Придбання матеріалів, обладнання, приладів обліку електропостачання, водопостачання та водовідведення (в т.ч. витрати, пов’язані з їх встановленням), канцтоварів у т.ч. матеріалів і обладнання для проведення ремонту – відповідно до укладених договорів та в межах затверджених кошторисних призначень.


Визначити такі цілі використання бюджетних коштів по Програмі:

(тис. грн.)

з/п

Цілі (напрями) використання

2011 рік

2012 рік

1

Заробітна плата

98,800

888,000

2

Нарахування на заробітну плату

37,307

335,308

3

Придбання канцтоварів, приладів обліку електропостачання, водопостачання та водовідведення (в т.ч. витрати, пов’язані з їх встановленням), матеріалів обладнання, у тому числі матеріалів і обладнання для проведення ремонту дитячих та спортивних майданчиків, тощо.

19,000

58,800

4

Оплата послуг (крім комунальних): послуги банку (за обслуговування рахунків), послуги зв’язку.

1,6

14,180

5

Оплата теплопостачання

0,0

391,897

6

Оплата водопостачання і водовідведення

0,0

6,4

7

Оплата електроенергії

0,0

58,601

8

Оренда приміщень

0,2

2,0

9

Проведення ремонту в приміщеннях комітетів самоорганізації населення


199,682


РАЗОМ:

137,907

1949,834


VIII. Контроль за ходом виконання програми


Контроль за виконанням Програми розвитку системи органів самоорганізації населення м. Черкаси на 2011-2012 рр. покладається на секретаря міської ради Горкуна В.І. та постійну комісію міської ради з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики, регламенту, інформації, законності та правопорядку (Даньковська Н.С.).

Моніторинг виконання Програми здійснюється відділом підтримки громадянського суспільства апарату Черкаської міської ради, на підставі щомісячних та щорічних звітів ОСН, інформаційних паспортів і вибіркового опитування громадян, яким надано послуги ОСН, щодо якості таких послуг.

Річний звіт надається комітетами самоорганізації населення мікрорайонів міста Черкаси до відділу підтримки громадянського суспільства, який їх погоджує та надає головному розпоряднику коштів. Головний розпорядник коштів програми – департамент управління справами Черкаської міської ради, який надає дані оцінки ефективності бюджетної програми, а у випадку невиконання планових показників – аналізує причини невиконання запланованих результатів та надає обґрунтовані пропозиції щодо реалізації бюджетної програми з метою їх поліпшення, які подає на розгляд міській раді та міському голові.

Щомісячні звіти ОСН надаються комітетами самоорганізації населення мікрорайонів міста Черкаси відділу підтримки громадянського суспільства.

Результати моніторингу надаються департаменту бюджетної політики Черкаської міської ради до 20 числа місяця, наступного за звітним.


ІХ. Очікуваний кінцевий результат виконання програми


Реалізація Програми розвитку системи органів самоорганізації населення на 2011-2012 роки повинна дати можливість:

  • гармонійно вбудувати органи самоорганізації населення в систему місцевого самоврядування;

  • задіяти невикористані резерви територіальної громади;

  • оперативно розв’язувати проблеми міста та його жителів;

  • активізувати взаємодію Черкаської міської ради та її виконавчого комітету й територіальної громади міста, що сприятиме ефективнішій роботі всіх ланок місцевого самоврядування;

  • залучити якомога більше громадян до вирішення питань соціально-економічного та культурного розвитку міста за допомогою діяльності органів самоорганізації населення;

  • заручитися довірою громадян до Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, що сприятиме максимальній ефективності її роботи.

  • широко інформувати населення щодо необхідності створення ОСН;

  • створити ОСН, опанування ними власних та повноважень виконавчих органів Черкаської міської ради;

  • активно залучати жителів міста до прийняття рішень на вищому рівні, демократизація системи місцевого самоврядування в місті, розвитку мережі ОСН на території міста.


Х. Результативні показники що характеризують виконання програми


ПоказникИ

Одиниці

виміру

2011 рік

2012 рік

1

Проведено прийомів громадян, надано їм консультацій та видано довідок.

Осіб

1846

16800

2

Здійснено виходів до громадян за їх зверненнями.

Осіб

228

2074

3

Здійснено спільно з муніципальною інспекцією рейдів-перевірок по благоустрою та санітарному стану закріпленої за ОСН території.

Од.

52

520

4

Ліквідація стихійних сміттєзвалищ.

Од.

16

150

5

Висаджено зелених насаджень.

Од.

216

2000

6

Проведено суботників.

Од.

8

80

7

Кількість взятих в оперативне управління: дитячих ігрових майданчиків, спортивних майданчиків.

Од

0

20

8

Проведено заходів з залучення на добровільних засадах жителів мікрорайонів для обладнання дитячо-юнацьких та спортивних клубів, клубів за інтересами.

Од

0

8

9

Кількість переданих до територіальних центрів соціальної допомоги відомостей про виявлення працівниками комітетів самоорганізації населення громадян похилого віку, інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

Осіб

52

440

10

Кількість переданих до територіальних центрів соціальної допомоги відомостей про виявлення працівниками комітетів самоорганізації населення громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей не перевищує 1.5 прожиткового мінімуму для сім’ї.

Осіб

30

360

11

Кількість переданих до територіальних центрів соціальної допомоги відомостей про виходи працівників комітетів самоорганізації населення до осіб, що знаходяться під опікою, піклуванням. Моніторинг діяльності опікунів, піклувальників.

Кількість

24

220

12

Кількість переданих до міського центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, відомостей про виявлення сімей працівниками комітету самоорганізації населення (з дітьми до 18 років) та осіб, що опинилися в складних життєвих умовах:

1. Інвалідність.

2. Вимушена міграція.

3. Наркотична або алкогольна залежність.

4. Насильство в сім’ї.

5. Безпритульність.

6. Сирітство.

7. Зневажливе ставлення, складні стосунки в сім’ї.

8. безробіття.

9. Інше.

Кількість

52

440


Очікувані результати можуть уточнюватись протягом дії програми під час затвердження паспорту Програми та внесення до нього змін.