Проект рішення







348-рд



ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА



<


















Про звернення міської ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо фінансового забезпечення делегованих державою повноважень






>


















Враховуючи критичну ситуацію, що склалась із фінансовим забезпеченням делегованих державою повноважень у бюджеті міста Черкаси на 2015 рік, з метою недопущення кризових явищ і збереження соціально-економічної стабільності, відповідно до статей 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:

Направити звернення Черкаської міської ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо збільшення обсягу освітньої та медичної субвенцій місцевим бюджетам, у т.ч. по місту Черкаси для забезпечення делегованих державою повноважень (додається).



















Міський голова





С.О. Одарич

























Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України



З В Е Р Н Е Н Н Я

Черкаської міської ради щодо фінансового забезпечення

галузей освіти та охорони здоров’я


Ми, депутати Черкаської міської ради, глибоко стурбовані критичною ситуацією, що склалась у бюджеті міста Черкаси із фінансовим забезпеченням делегованих державою повноважень.

Розпочинаючи реформи, уряд проголосив про децентралізацію влади, надання місцевим органам самоврядування повноважень по управлінню територіями та фінансових ресурсів. Зміни до Бюджетного та Податкового кодексів значно вплинули на процес формування доходної та видаткової частини бюджетів.

Так, у Бюджетному кодексі України визначено, що загальний обсяг фінансових ресурсів за кожним видом міжбюджетних трансфертів, зокрема по освітній та медичній субвенціях з державного бюджету, розраховується на підставі державних соціальних стандартів і нормативів, які встановлюються законом та іншими нормативно-правовими актами.

Однак, у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» видатки на здійснення освітньої та медичної субвенцій розраховані аналогічно формулам, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 №1149 «Деякі питання розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів», де відсутні положення соціальних стандартів та нормативів.

При цьому, рівень бюджетної забезпеченості видатків за розрахунками цих субвенцій залишається недостатнім, як і при діючих у попередніх роках моделях розподілу фінансових ресурсів за формульними розрахунками Міністерства фінансів України.

Відтак, у бюджеті міста Черкаси на 2015 рік, однією із найбільших проблемних питань є фінансове забезпечення основних галузей бюджетної сфери – це недостатність коштів освітньої та медичної субвенцій, оскільки їх показники не забезпечують потребу у видатках закладів освіти та охорони здоров’я у сумі понад 74,0 млн.грн. Це свідчить про недосконалість розрахунку при розподілі обсягу зазначених субвенцій.

Слід зауважити, що за рахунок коштів міського бюджету додатково до обсягу освітньої та медичної субвенцій спрямовано на забезпечення заробітної плати працівників бюджетних установ кошти у сумі 40,7 млн.грн. Використання власного ресурсу на покриття дефіциту освітньої та медичної субвенцій унеможливлює спрямування даних коштів на розвиток, в тому числі освітньої і медичної галузей.

Крім того, на сьогоднішній день склалася складна ситуація із забезпеченням заробітною платою працівників бюджетної сфери в частині індексації грошових доходів населення.

Так, при затвердженні міського бюджету планувався фонд заробітної плати в частині індексації заробітної плати з урахуванням інфляції грудень 2014 року до грудня 2015 року на рівні 13,1 відс. У зв’язку із подорожчанням цін на продукти харчування, товари першої необхідності, а також тарифів на житлово-комунальні послуги, послуги транспорту та інше, ріст видатків на проведення індексації доходів населення в червні 2015 року в порівнянні із груднем 2014 року по галузях соціально-культурної сфери зріс в середньому майже у 3,5 рази, і, як наслідок, очікуваний дефіцит коштів для виплати заробітної плати працівникам галузей соціально-культурної сфери за попередніми розрахунками складає близько 46,1 млн.грн., в тому числі по закладах, які утримуються за рахунок: освітньої субвенції з державного бюджету – 20,3 млн.грн., медичної субвенції з державного бюджету – близько 16,2 млн.грн. та за рахунок коштів міського бюджету – близько 9,6 млн.грн.

Враховуючи наведене, з метою недопущення соціальної нестабільності в обласному центрі, просимо зважено поставитись до порушених проблем та пропонуємо:

1) терміново виконати вимоги Бюджетного кодексу України та галузевими міністерствами прискорити перегляд та затвердження державних соціальних стандартів і нормативів за кожним із делегованих державою місцевому самоврядуванню повноважень, забезпечити проведення інвентаризації всіх нормативно-правових актів, що регламентують застосування галузевих нормативів при здійсненні видатків місцевих бюджетів, зокрема щодо мережі бюджетних установ, нормативів витрат бюджетних установ, та встановлення мінімального і максимального значення таких нормативів залежно від обсягів фінансових ресурсів;

2) збільшити обсяг освітньої та медичної субвенцій місцевим бюджетам, у т.ч. по місту Черкаси щонайменше на 110,5 млн.грн.




Від імені Черкаської міської ради



Міський голова С.О.Одарич