Проект рішення







7-8-рд



ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА



<


















Про звернення Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Податкового кодексу України






>


















Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в зв’язку з поданням Міністерством фінансів України проекту Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» щодо внесення змін до Податкового кодексу України, Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:


1. Звернутися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з питань розгляду та внесення змін до Податкового кодексу України (додається).


2. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту фінансової політики Черкаської міської ради Джуган Н.В. та постійну комісію міської ради з питань стратегічного розвитку, бюджету, фінансів, цін, тарифів та регуляторної політики.




















Міський голова





А.В. Бондаренко








Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України


ЗВЕРНЕННЯ

Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Податкового кодексу України


На сьогодні Міністерством фінансів України опублікований проект Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» щодо внесення змін до Податкового кодексу України, прийняття якого призведе до порушення чинного законодавства при затвердженні міськими радами відповідних рішень, резонансу з боку громадськості та значного ускладнення діяльності суб»єктів господарювання в сфері малого і середнього бізнесу.

Норми проекту Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» суперечать нормам ст. 12.3.4 Податкового кодексу України, якою зазначено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

В той же час пунктом 3 ст.27 Бюджетного кодексу України встановлено, що Закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету)  і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Таким чином, зміни до Податкового кодексу України необхідно запроваджувати лише з 01.01.2017 року.

Крім того, скасування спрощеної системи оподаткування для юридичних осіб призведе до зростання ризиків переходу в тінь суб»єктів господарювання, які на сьогодні легально здійснюють діяльність та призведе до подальшого поглиблення кризових явищ в економіці.

Проектом Закону передбачені зміни розміру ставок місцевих податків і зборів, які повинні затверджуватись міськими радами. При затвердженні розміру місцевих податків і зборів проекти рішень міських рад повинні пройти процедуру регуляторного узгодження у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та обов»язково узгоджені з громадськістю, з організаціями та об’єднаннями промисловців, підприємців і роботодавців. Як свідчить практика прийняття аналогічних рішень такий процес займає щонайменше 2 місяці.

В той же час в проекті Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» відсутні положення щодо механізму затвердження міськими радами рішень про місцеві податки і збори. Відсутність чітких правил оподаткування призводить до невизначеності ведення бізнесу та навіть його існування.

Враховуючи вищевикладене, просимо переглянути норми проекту Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» та запроваджувати зміни до Податкового кодексу України з 01.01.2017 року, провівши попередні конструктивні консультації з представниками бізнесу в т.ч. малого та середнього бізнесу.

Сподіваємось на розуміння та підтримку.

Від імені Черкаської міської ради

Міський голова





А.В.Бондаренко


Пояснююча записка

до проекту рішення Черкаської міської ради

«Про звернення Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Податкового кодексу України


Міністерством фінансів України опублікований проект Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» щодо внесення змін до Податкового кодексу України.

Проектом Закону передбачені зміни розмірів ставок місцевих податків і зборів, які повинні затверджуватись міськими радами, скасовується спрощена система оподаткування для юридичних осіб .

Проект Податкового кодексу передбачає застосування нових правил місцевого оподаткування з 01.01.2016, але не містить узгодження з законодавством про регуляторну політику і базовими принципами податкового законодавства.

В зв’язку з цим, підготовлений на розгляд Черкаської міської ради проект рішення «Про звернення Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Податкового кодексу України», яким запропоновано звернутись до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо перегляду норм проекту Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» та запроваджувати зміни до Податкового кодексу України з 01.01.2017 року, провівши попередні конструктивні консультації з представниками бізнесу в т.ч. малого та середнього бізнесу.



Директор департаменту





Н.В. Джуган